Full rulle!

Hej hopp!

Har äntligen satt mig i soffan, satt på "Be with you - Akon", dricker ett stort glas (Hör och häpna!!) vatten.

För det första vill jag berätta att jag blivit "gammelmormor" ikväll! Min lilla kissekatt har fått bebisar!! Fyra stycken än så länge :D Är så glad!
Det var inte så längesen hon kom till världen i Ronneby, eller ja tydligen är det det! :) 3 år sedan :)
Bild kommer jag lovar!

Är så trött idag, klockan ringde 7 i morse, varken jag eller Elias vaknade av det. Jag vaknade efter en kvart gick upp och hann göra diverse saker man gör när man är nyvaken innan Elias vaknade.

Halv åtta plingade Isak på dörren, pigg som en nötkärna!
Oj oj, det där med pigg på morgonen kommer då inte från mitt släkte i alla fall :)

Det har gått jätte bra idag, lek, tv-spel, lunch, sen cyklade vi till Mc Donald's och tog en glass, kikade in en snabbis på djuraffären också, skulle inte ha gjort det, men jag kom faktiskt ut tomhänt. Kan bero på den ekonomiska krisen denna månaden och tur var väl det :) !
Hittade ett häftigt akvarium, jag är lite frälst i såna udda saker och jag gillade detta! :)
Ett akvarium med inbygg lamp-skärm. Svårt att få en bra bild med det skumma ljuset och massa krims-krams-lumpen-gräs i taket?! :S



Jenny hämtade Isak strax efter tre. Så fort ytterdörren gick igen blev Elias förkrossad, han har verkligen njutit av sällskap idag. Och jag med, även om Isak är 8 år gammal, så har det funnits någon att kommunicera med :)
Elias grät fram tills jag satte honom i cykelsadeln 2 timmar senare och faktiskt trampade hem till Jenny med familj igen! Då blev han hel-nöjd.
Dom får stå ut med mig ofta och hela tiden tycker jag :)

Så här helnöjd är man i knät på Mobbo Peter :)


När jag kom hem var det mellanstädning som gällde! (Alltså ett mellanting av städa och storstäda!)
Det var ett berg av disk, trots att jag diskat FYRA gånger idag, ge mig en diskmaskin nu !!
Leksaker precis överallt, då menar jag överallt. Matrester efter Elias i hela köket och ja ja massa överallt. Det tog sin lilla tid.
Imorgon ska jag tvätta! Äntligen har jag fått min nyckel till tvättstugan, inte en dag för sent.
Nu är det bara det den J*vla gräsklipparen som ska komma tillbaka till sin rätta plats också!
Varför tänker inte människor på att det kan finnas andra med långt gräs? Nej, dom går och hämtar den hos varann, för dom har någon slags VIP biljett på denna f*rbannade gräsklippare.
Snart kan jag hyra in hästar på grönbete här, det räcker gott och väl!

Ska även cykla ner till Colorama (inte hundra på att det heter så :P ) och hämta färg och tapet kartor.
Spännande! Äntligen lite förändring här hemma!



Har redan kommit upp i cirka 54 läsare på min blogg. Skoj! :D


Nu ska jag softa vidare :)

Kram kram Emma


2009-08-12 @ 16:02:02
Blogg: http://lisslo.blogspot.com

Hej igen!

Gud vilken cool lampa/akvarium, nästan så jag kan tänka mig att skaffa fiskar igen hahahaha.



Du är inte ensam om att irretera sig på gräsklipparna i detta område. Du och jag kanske ska fixa en egen VIP klubb haha??



Tror du man får mängd rabatt på diskmaskiner...I HATE TO DISKA!

Tjingeling!

Malin
2009-08-12 @ 16:53:51
Blogg:

Det värsta är att jag redan har fiskar, men hade kunnat tänka mig att skaffa ett till akvarium :)

Japp, jag får förhoppningsvis en egen gräsklippare nästa vecka och jag lovar att låna ut den till dig när du behöver! :)

Emma
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: