Glass och målning!

Hej hopp!

Jo, idag har jag och Elias varit ute på cykeltur igen (tror det blir så om man inte känner någon :P )
Cyklade ner till Tingsnäsbadet som jag nämnde igår, men det var inget vidare badväder och denna stoora lekplats var nog för äldre barn, hittade ingenting som passade min lilla kotte!
Cyklade vidare till "Vasastugan" och tog varsin glass, där fanns även en mindre lekhörna utomhus och det var inhängnat runt hela tomten. Super bra! Det var bara att släppa Elias i det fria :)
Men min kära son har bara rymma på hjärnan så, ner på alla fyra (det går snabbast!) och snabbt iväg, först snodde han en killes keps som jag lämnade tillbaka med lite rosigt röda kinder, sen när jag vänder mig om sitter han och plockar med en tyskas handväska, springer dit och tar undan honom, försöker få honom att leka med ruschkanan, men den hade han ju redan sett, så iväg igen och denna gången skulle han in i stugan, för där visste han minsann att det fanns en UTVÄG! 
Den här gången fick jag tag på honom i tid och fick honom att titta på alla bilar som körde förbi på vägen medan jag åt upp min nu smälta glass.

 

  



Vid 18 körde syster Jenny mig till ÖoB för att inhandla färg.
Har gett mig tusan på att nu ska det f*n hända saker här hemma, så att jag åtminstone kan börja trivas i hemmet!
När vi kom hem badade jag Elias som var såå skitig efter att ha hjälpt mig lite i trädgården idag.
Sen var det läggdags för hans del.
Jag påbörjade direkt på toaletten nere, spackla, städa toalett och handfat medans det torkade, slipa och så måla!
Det gick faktiskt hyffsat fort, för ett så fint resultat :)

Säg gärna vad du tycker!


Här kommer före och efter bilderna!

En ful vägg med spackel :P



Den fula spackel väggen blev så här :)


Före


Efter :)

Har ingen före bild på det sista resultatet, för jag hade inte bestämt mig innan om det skulle vara så eller inte, men bra blev det till slut och här kommer i alla fall EFTER bilden direkt :)




Nu ska jag duscha och lägga mig faktiskt!

Imorgon ska Elias vara hos moster Jenny från 15 och jag ska göra klart ute i rabatterna och försöka få tag i någon av gräsklipparna, som folk tydligen ALDRIG lämnar tillbaka till förrådet. Har varit där 3-4-5 gånger om dagen och kollat sen jag flyttade in i torsdags. Mitt gräs behöver badly badly badly klippas!
Jag var till och med dit igår natt, men inte ens då... SUCK!

Sov gott!

Kramar Emma


2009-08-04 @ 21:55:36
Blogg:

Fan va fint det blev emma :)

Emelie
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: