Helgen i Stockholm.

Hej!

Jahopp, jag börjar direkt! :)
Känns som om detta inlägg kommer innehålla en väldans massa bilder, men det är väl bara roligt eller hur? :)


Lördagen var jag och syster ute och promenerade, stannade till vid en lekpark på vägen hem så Elias fick leka av sig lite. Han blev rätt rastlös hemma hos Anna då hon bara bor i en etta.
Hittade en trehjuling på lekplatsen också :)



Elias är helt inne i Bolibompa! :)

När vi kom hem var det dags för mig att hoppa in i duschen och tänka på att göra mig färdig.
Ringde Mattias och frågade om han ville följa med och träffa Promoe på Café Opera och visst ville han det! :)

Vi möttes vid sergels torg och började gå bort mot Kungsträdgården där konserten skulle äga rum.
Jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket folk på ett och samma ställe, det var som att gå i en lång kö när vi gick från sergels torg.
Sen skulle vi leta upp Café Opera så vi visste vart det låg tills det var dags att träffa Promoe. Det tog låång tid att ta sig fram bland allt folk, men till sist kom vi fram och det låg inte alls lång ifrån scenen.
Vi tänkte att det var ingen idé att klämma sig in bland allt folket för att se på uppträdanden och jag ville egentligen inte se någon annan än Promoe uppträda och han uppträdde först efter vår "träff".
Vi såg till att leta upp en hyffsad plats utanför stängslet istället, lättare sagt än gjort, där var också smäckat med folk.
Vi såg i alla fall tv-skärmarna och hörde musiken :)




När klockan var 20:50 skulle jag träffa en tjej som heter Stephani för att få Vip band och även få veta var vi skulle.
Rökte typ 3 cig på mindre än en halvtimme, var ruskigt nervös.
Jag är blyg och får lite lätt panik av att träffa människor jag inte känner, vare sig det är en kändis eller inte.
Vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska bete mig.
Staplade in på Café Opera, vi gick genom typ 8 kök eller nåt. Vi gick och gick och till slut kom vi fram till ett litet flottare rum, som ledde till ett vip-rum med de fulaste tapeter jag någonsin skådat.
Och där satt han :)
Vi var 5 personer sammanlagt. En jobbig brud på typ 16 år och de första hon säger innan vi ens hunnit sätta oss ner är
"min kompis vill gifta sig med dig"
Promoe: "hur gammal är din kompis?"
16åringen: "Hon är 16!"
Promoe: "Okej, jag är 33..."
16åringen " Men det vet hon :) "
Promoe: "Du kanske skulle påminna henne en gång till då? ;)"

Ha ha, jag skämdes åt henne.

Han var sjukt trevlig denna människa, hur skön som helst!
Vi fick en stor balja med olika sorters läsk och ett mega fat med all världens frukter, jordgubbar och vindruvor :)
Men det var ingen som vågade ta någonting, haha :P

En av de andra tjejerna var också sjukt jobbig. Hon frågade Promoe om en massa miljöfrågor, greenpeace och trafik. Oh my god...
Sen började hon fråga vilken favorit mat han har, när han berättade det så ville hon ha receptet.
Han fick sitta och räkna upp vad han hade i sin tofu-gryta typ 35 gånger, så nu kan jag också det receptet!


Detta är nog den mest pinsamma bild jag lagt upp och kommer lägga upp.
Det ser ut som en äkta "Här står jag med min idol bild!"
Hade det inte stått 8 personer och tittat på när vi skulle ta denna bild, så kanske jag hade struntat i att se så stel och tråkig ut! Usch! ;)

Sen fick jag se honom uppträda, visserligen total dåliga platser, men jag hörde bra och det var huvudsaken! :)

Jag och Mattias tänkte gå och ta en öl efter detta, men det var fullsatt på alla krogar runt om. Vi letade runt lite, men hittade ingenting. Ville inte gå på nattclub för att ta en öl...
Det slutade med att vi gick till Mc Donald's och tog varsin cheese och en cola respektive kaffe, tittade på fulla och icke fulla människor och snackade skit.
Var hemma redan runt halv ett tiden.



Söndagen frågade Mattias om jag och Elias ville följa med till Skansen.
Självklart ville vi det :)
Åkte och mötte Mattias och hans flickvän Frida vid slussen och så tog vi färjan över.
Träffade Fridas mamma och Fridas syster med sin son som också följde med.
Det blåste jätte mycket, men det får inte vara för varmt när man ska gå på skansen.
Fribiljett fick jag också - tackar så mycket :)



Åkte hemifrån vid 12 och var inte hemma förrän strax efter 19. Jag var helt död och Elias var det inte heller mycket med.
Gått omkring i 7 timmar, förutom de sammanlagda 30-40 minuter man sitter på tunnelbanan.



Skansen









Dessa fyra bilderna ovanför har Mattias tagit. (Ville bara lägga till det :)








Måndagen vaknade Elias så tidigt som 5:15, Anna gick upp och hämtade honom i hans säng och jag vaknade vid 6, försökte få honom att somna om, men det var han inte intresserad av så det var bara att hasa sig upp.
När han sen skulle sova runt tio tiden somnade jag också som en stock, Anna tog honom när han vaknade så jag fick sova lite längre. Underbart var det!
Och Anna tog hand om honom resten av dagen, jag bara slappade.
Vid fem tiden stack jag iväg och skulle träffa Micke, Elias fick vara hemma med Moster Anna.
Åkte till Odenplan där han mötte upp mig, sen gick vi till Vasaparken, för er som inte visste det så är det över Vasaparken Karlsson på taket flyger på rygg och visslar med visselpipa när det är fotbollsmatch. (fick jag reda på igår, så jag ska inte vara allt för mallig :P)
Det är även där som Astrid Lindgren bott! :)
Satt där och snackade en stund, sen gick vi vidare hem till honom, vi hade sjukt mycket att prata om. Det var kul!


Mickes "ultra" snygga tatuering ha ha :)


Den mystiske Micke ;)

Idag fick jag sova till nio. Det var så skönt.
Känns som att jag varit på en all inclusive resa hos min syster. Hon har tagit hand om oss och jag mådde så bra när jag var där! :)
Tack Tack syster.
Det var en helt klart rolig-underbar-störtskön helg :)
Tror inte att jag glömt något? :P


Kom hem till Mora vid sju tiden ikväll.
Tillbaka till verkligheten.

Skulle börjat skolan igår, men inloggningsportalen är tydligen inte färdig ännu, så det är uppskjutet, men det gör inte mig någonting faktiskt! Har nog faktiskt bestämt mig för tapeter nu kanske :)


Läggdags nu strax!
Ta hand om er!
Kramar Emma


2009-08-18 @ 19:42:52
Blogg: http://familjenbergquistpoopuu.blogg.se/

Vad stor och söt han har blivit lilla elias.. :-)

Sara
2009-08-18 @ 20:09:47
Blogg:

Hej vännen!

Vilken toppen helg ni verkar haft! O Elias e ju bara såå söt o så stor han blivit. Pratar han något? Super lik sin pappa e han fortfarande tycker jag! Hoppas du börjat trivas lite i Mora nu. Så tråkigt att vi inte hann träffas innan ni åkte. Lova höra av dig om ni åker till Blekinge nån gång!!

Puss o kram!!

Sandra Trofast
2009-08-18 @ 20:14:12
Blogg: http://familjenbergquistpoopuu.blogg.se/

Vad stor och söt han har blivit lilla elias.. :-)

Sara
2009-08-18 @ 20:22:35
Blogg: http://dannysamlinda.blogg.se/

Hahahaha va kul me tjejerna... ja skrattade högt åt de där me receptet på tofu grytan haha!

Linda
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: