Måla måla måla

Hej Hopp!

Jag målar och målar och målar :)

Håller på med altanen nu och skulle väl egentligen målat staketet idag också, men så regna det hela dagen lång och har fortfarande inte slutat. Men jag började med insidan på altanen i alla fall, så nu är halva färdigt.
Det jobbigaste av allt kvar... taket! Usch usch. Men fint blir det, vilken skillnad!
Elias har varit hos moster Jenny med familj hela dagen idag och jag fick massor gjort.
Nu ikväll blev jag bjuden på tacos hemma hos dom och det var absolut inte fel!
Håller även på att måla lite av Elias möbler, har målat byrån färdigt och håller nu på med hyllan, som ska bli i samma färger.
Det blir mer "barnigt" och jätte tjusigt tycker jag :)

 
BYRÅN - FÖRE BILDER.

                                                                              


 

BYRÅN - EFTER BILDER :) Lite fantasi har jag nog trots allt!





MIN FULA GULA ALTAN - FÖRE



 

Stor skillnad blev det, men är långt ifrån färdig!



Nu hade jag bara behövt en snittsig trädgårdsmästare också! :) Det får gärna vara en manlig, snygg sak som inte tar betalt! Drömma kan man ju alltid eller? :)
Nej, men någon ordning ska jag väl få. Ska passa på att shoppa nu när alla sommar-saker blir billiga! :)



Igår var jag och Elias på stan hela dagen, vi skulle ta bussen, men den bestämde sig för att köra förbi oss.
Så vi fick gå, eller ja Elias satt i vagnen så klart, jag fick gå hela långa vägen, varmt var det också. Men det var säkert bara nyttigt :)
Elias fick två par nya jeans och ett par nya skor och en ny gubb-keps.
Jag fick två nya toalettborstar och en fick-almanacka! :)
Elias var super duktig och satt i vagnen 2 timmar i streck utan att klaga en enda gång. Det är min kille det!
Han fick en festis i parken sen som belöning och det dög alldeles utmärkt för honom! :)






Elias älskade sina nya skor och ville inte ta av dem, han ville gärna ha dem när han badade innan läggdags också, men där fick jag säga stopp!



Festis i parken! :)


Imorgon ska jag vara barnvakt åt Isak och Viktor hela dagen + kvällen.
Ska åka hem dit vid tio imorgon, Jenny ska jobba och Peter ska springa Vasa-stafetten (håll tummarna för Peters lag ;))
På kvällen ska de båda iväg på middag.
Det blir säkert kul! Och Elias har någon att leka med.


Nu ska jag plugga lite!

Ha det super!

Kramar Emma


Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: