Super mamman!

Hej!

Idag sa en vän till mig "Emma, du är värsta super mamman!"
Det gjorde mig så glad :) Jag sliter häcken av mig just nu.

Mitt dag schema ser ungefär ut så här:

Senast 07:00 - Elias väcker mig, oftast genom att dra mig i håret, men ibland pussar han mig och det är förstås mycket mysigare! :)

07:30 - 8:00 Klä på oss och äta frukost.
Diska och torka gröt i hela köket.

8:30 - 10:30 Titta på teletubbies, vara ute, leka.

11:00 - Elias ska sova .

11:00 - 13:00 Jag förbereder lunch, måla!

12:30 - 13:00 Elias vaknar och är hungrig!

14:00 Cyklar/går och handlar, försöker hitta på någonting ute

16:00 Lagar middag

17:00 Lek och bolibompa

18:30 Elias badar

19:10 Göra välling och lägga Elias

19:30 Diska och orka plocka undan alla en miljon saker Elias dragit fram under dagen.

19:45 Träna!

20:30 Måla, måla och måla

22:30 Tar en snabb dusch

23:00 Plugga

1:00 - 2:00 Försöker gå och lägga mig innan klockan blir mer!


Längtar tills allting är färdigt så man kan få lite fritid också! :)


ecis efter att jag lagt Elias idag så blev det strömavbrott! Jag som skulle börja måla i vardagsrummet idag!
Fattade inte först att det var strömavbrott, efter Elias somnat skulle jag stoppa i kontakten till "barnvakten"
och den lyste inte. Jag satt och pillade en bra stund med knapparna och muttrade irriterat för att Elias måste vara och slå i allting och trodde den hade gått sönder.
Hur skulle jag nu höra honom på nedervåningen?
Jaja, tänkte att jag lämnar dörren lite öppen då.
Gick ner och skulle träna, hämtar datan i köket och skulle tända fönsterlampan i samma veva. Det hände ingenting när jag tryckte på strömbrytaren.
Skulle sätta i kontakten till fönsterlampan, men den var i. Fortfarande så fattar jag inte att strömmen har gått? 
Jaja, bar in datan i stora rummet och skulle sätta på musik när jag upptäcker att det är ovanligt mörkt och att lampan i akvariet är släckt.
Då gick det upp ett litet ljus i mitt huvud att det kanske gått en propp. Går ut i köket och ser att kyl o frys inte funkar och inte heller spisen.
Ringer lite desperat till min syster Jenny som säger att jag nog ska kolla med grannarna så jag vet om det är en säkring som gått eller bara strömavbrott.
Traskar ut till mina grannar och dom satt ute allihopa och jag fick veta att det var strömavbrott i hela området.

Jaha, jag hade ställt in mig på vardagsrummet idag och orkar inte se mer vit färg, så jag sket i att måla mer på altanen och staketet idag.
Satt och kände mig väldigt väldigt ensam, rökte ett x antal cigaretter och skickade massa sms med folk.
Mitt batteri på telefonen började bli dåligt och jag fick mer eller mindre panik.
Hur klarade man sig utan ström förut? Det är äckligt vad beroende man är.
Mest orolig var jag för all mat i kyl o frysen, månadshandlade igår för några tusenlappar som jag inte har råd att gå miste om.

Efter cirka två timmar när jag äntligen rotat fram en massa ljus och ljusstakar och tänkte lägga mig badet så kommer strömmen igång. Jag tror jag kom på mig själv med att jubla! :P

Sket i badet och började måla istället. fast inte så mycket, jag är en person som "vågar vägra flytta möbler!" :)
Men jag måste väl, iaf målade jag bara där jag inte behövde flytta och härja.

När jag väl var färdig så skulle jag ta det där planerade badet, hällde upp vatten och la mig till rätta, samma sekund vaknar Elias "NEJ!" Bara att stiga upp och ta på sig badrocken, pluppa in nappen, leta rätt på snutten och ligga och glo i 2 minuter.
Gick tillbaka och la mig igen. 1 minut senare - Elias vaknar. SUCK!
Vet inte vad det var med honom, han brukar sova som en gris hela nätterna.
Jag gav upp badet och tog en snabb  dusch som alla andra kvällar...


Idag har en gammal klasskompis från högstadiet varit här på besök.
Mötte honom nere på Noret när jag handlat blomkrukor, hämtat 2 mattor på posten och handlat färg och en stor spegel.
Han var så gullig och körde hem allting till mig och jag fick ju så klart bjuda på kaffe då! :)
Vi hade en hel del att prata om, vi har inte träffats på 10 år! :)


Nej nu är klockan halv ett och jag måste plugga lite!

Här kommer lite bilder! Enjoy!


Bolibompa tajm!


Elias lagar mat - ris med mjölk. mmm?


Hyllan äntligen färdig-målad!

 

Elias nya kläder! :)


Elias pratar i telefon

   
MISSE BEBISARNA! :)




Tack och god natt! :)
Kram Emma


2009-08-26 @ 01:16:25
Blogg:

Det blir bättre när Elias kommer in på dagis, då får du mera tid till renoveringen som är så roligt! :D

Rickard
2009-08-26 @ 21:31:03
Blogg: http://cissimedbarnen.blogg.se/

Hej Emma!!



Har du flyttat? Shit vad jag missar allt.

Vart bor du? Hur är allt??



/Cissi

Cissi
2009-08-26 @ 23:17:58
Blogg: http://emmalinkan.blogg.se/

Rickard, tanken är att jag ska plugga när Elias är på dagis! :P

Men däremot hinner jag ju då plugga på dagarna och renovera nån timme längre på kvällen! :)

Emma
2009-08-26 @ 13:06:39
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Läskigt med strömavbrott, det var det här också i två långa timmar :P

Nina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: