Irriterande!

Ja. Igår var vi ytterligare en gång hos läkaren med Elias, han har varit extremt dålig i magen så pass länge så jag ville kolla upp det. Läkaren fastställde att Elias är frisk, men tyckte ändå att det skulle göras en utredning hos BVC.
När jag ringde till dagis i morse för att berätta att han inte är sjuk, blånekade tanten mig att få komma dit. Hon var rädd att han hade något som kanske smittar. Det har ju hittills inte smittat någon och jag har varit hos två olika läkare som säger att han är frisk och som även tagit prover på honom.
Jag blev sur och frågade om man numera måste skaffa läkarintyg på att ens barn är friskt?!
Nej, vi fick inte komma till dagis, det hade fröknarna minsann kommit fram till!!
Usch vad irriterad jag varit hela dagen.
Hade jag nu haft ett vanligt jobb som en vanlig människa, hur hade det sett ut om jag måste vara hemma hela tiden för att dagis-fröknarna tror att han är sjuk fastän en läkare säger att han inte är det?



Det är kallt ute idag, så vi har legat under varsitt täcke i soffan och glott på barnfilmer. Myspys! Men känner ändå lite panik för att jag har så mycket i skolan som ska vara klart denna veckan.
På tal om skolan fick jag antagningsbrev till termin 2 idag. Så det va ju skönt att man kom in utan att ens veta om att man måste bli antagen till termin 2 :P


Ikväll ska vi tvätta, Elias är så duktig att hjälpa till med det!

Grymt mycket snö har det kommit och jag myser för fullt! Igår gick jag runt princip hela Mora-Noret med Elias i pulkan. Han fick sitta där och mysa på fårskinns-fällen.

Hoppas alla har det bra!

Kram Emma



Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: