Gamla inlägg från förra bloggen 6-13juli

Min lilla marodör
  • juli 6, 2009 at 20:40

img_0340


Ja, varför ska jag vara den enda utan blogg? :P


Dagen har i allmänhet varit rätt tråkig, men jag har fått springa som en hönsmamma!
Elias har bara över natten fått längre fingrar och idag var han en riktig buse.
Min lilla lägenhet såg ut som ett kollektiv för 15 personer, som dessutom inte städat på 2veckor (fast än jag hade hyfsad stor-städning igår)

Allt tänkbart i vardagsrummet låg på golvet i en stor röra. I badrummet hade toapapper rullats ut över hela golvet, tvättlapparna (200st) låg inte längre i förpackningen utan också de på golvet, tre paket tamponger, tidningar, hårprylar och leksaker, var vad som befann sig på på denna lilla golvyta. Mitt badrum är inte speciellt stort, det gick inte att komma in utan att trampa på något.

I köket hade alla nåbara skåp och lådor tömts, kastruller, fryspåsar, folie och köksredskap som inte gick att räkna på två händer.

Sovrummet såg ändå helt okej ut, bara jag som skitit i att bädda idag... Men till och med min balkong skulle invarderas. Blommorna är ju bara så roliga att plocka sönder och kasta omkring med, gärna stoppa i munnen också, det kan ju smaka gott.
Och när jag sen ska skynda mig och plocka ut detta färgglada ting som finns i munnen så biter han och ger ifrån sig något liknande hulken ljud.

Elias har aldrig varit speciellt intresserad av att stoppa saker i munnen, det är först nu. Jord, sten, fimpar , ja allt som går att ta i.

Nu sover min prins i alla fall och jag är helt utmattad efter denna dag!


*

Hampus var här en stund idag, det resulterade i bråk som vanligt. Så tråkigt, saknar tiden då vi kom överrens och till och med kunde skratta ihop.


*


På torsdag kommer storasyster Jenny med familj. Vet inte hur länge dom stannar än, men för mig får dom gärna stanna jätte jätte länge :) 6 personer i en 2:a på 62kvm kan bli riktigt trevligt!

På fredag börjar Ronnebys höjdpunkt "Tosia Bonnadan'" Som förövrigt heter "Tokiga Bondedagarna" på svenska.
En stor knallemarknad, alltid hittar man nåt skit.
Det jobbiga  är att ta sig fram på något sånt ställe med barnvagn!  Sen är jag en ganska snäll person som inte gärna står och puttar in barnvagnen i röven på någon annan själ som stannat mitt i vägen för att prata med någon de stöter på. Jag står så snällt och väntar på att dom ska flytta sig självmant, vilket inte händer så ofta. När man stött på detta problem 28 gånger kan det bli rätt tröttsamt.
Folk bakom mig brukar bli rätt irriterade över att jag stannar och väntar, då börjar de klaga och viska till varann "Hur kan man gå ut med barnvagn på något sånt här ställe? Usch vad alla barnvagnar är i vägen överallt"
Jaha? Men ni tycker alltså att vi med barnvagn ska stanna hemma? Vi med barn ska alltså inte få komma ut när det väl händer någonting?
Jag ska väl inte neka att jag också stört mig på  barnvagnar några gånger, men mer för att vissa utan barnvagns-körkort skiter totalt i vad som är framför.
Då har jag faktiskt lite svårare att förstå varför folk drar med sig sina hundar...


*

1 augusti går flyttlasset upp till Dalarna. 7 år i Ronneby... Helt sjukt. Mycket blandade känslor där måste jag få säga.
Men det blir nära till famlij och släkt, vilket ska bli fantastiskt skönt!
Elias har fått dagisplats där uppe och jag har kommit in på en utbildning! :) Nu är det bara själva flyttningen som ska lösa sig, har varit i kontakt med flyttfirmor som vill ha 18.500:- respektive 14.500:- , vet inte om det är något jag skrapar ihop på en dag precis.

Ingen som har en lastbil över? :)


*

Nu ska jag titta på "Mommas Boy" vilket förövrigt är ett helt sjukt program!

Ha det fint allihopa!




 

Torsdag innan läggdags

  • juli 9, 2009 at 22:17

69008_1247166013


Hej Hopp!


Jobbade natten till igår, det var rätt lugnt så jag satt och tittade lite på Michael Jacksons minnesceremoni.
Rätt tragiskt faktiskt, han va f*n sjukt stor. Och större lär han bli nu tror jag.
Jag har nog inte riktigt fattat att han verkligen är död, men för mig kommer han aldrig dö. Hans musik kommer alltid att leva kvar och hans barn har en säkrad framtid!


När jag kom hem 7:30 igår morse började jag tvätta, otroligt mycket tvättider finns lediga här...Inte...
Var fruktansvärt trött.  Hade tvättat färdigt vid 12:00 och då fick jag för mig att skrubba kaklet i badrummet, ägnade en halvtimme åt det.
Sen gick jag och la mig en stund, kunde verkligen höra i mitt huvud hur jag snarkade av utmattning.
Sov bara till 14:00.

När jag sedan skulle lägga mig för natten vid halv elva, somnade jag som en klubbad säl!

Idag vid elva tiden kommer syster Jenny med familj. Vi har mest tagit det lugnt, varit i stan en sväng och käkat. Imorgon hoppas vi på fin fint väder så vi kan sticka ut till havet och bada, sen börjar ju Tosia oxå ! :)

Elias och jag sover i vardagsrummet medan resten av gänget har klämt in sig i sovrummet, det funka fint!


God natt alla!

Sweet dreams.


Trött och mörkrädd!

  • juli 13, 2009 at 2:24

Sitter på jobbet nu och är skrämmande trött. Fattar inte hur jag kan vara det, för jag har faktiskt vilat en hel del idag.
Sitter ensam på kontoret och lyssnar på lite radio och kollar runt. Här är det extremt mycket ljud hela tiden och jag som är så fruktansvärt mörkrädd.
Minsta lilla knyst blir jag helt stel.
Och detta stället finns det en hel bibel med spökhistorier om, jag försöker att inte lyssna någon av gångerna, men det är svårt. Man vill höra samtidigt som man inte vill.
Jaja, det blir ljust om någon timme eller två, då blir det aningen bättre i alla fall.

Syrran med familj stack hem lördag morgon, så tomt det blev! Och Elias gick och ropade och ropade. Stackarn.
Vi fick inte speciellt bra väder faktiskt. Vi drog ut till havet i fredags fastän det inte var så varmt ute. När vi väl kom dit var det värsta storm-vädret och vi kunde inte höra vad vi sa till varann p.ga blåsten. Barnen sprang ner till vattnet och vi hann inte mer än välja ut en hyffsad plats där det var lite lä, förrän himlen öppnade sig och det började ösa ner regn, det va bokstavligen som att slå på en högtryckstvätt. 
Det var bara att springa till bilen och köra hemåt igen.
På kvällen blev det faktiskt lite varmare och vi gick ut på stan i omgångar och tittade på marknaden.
Blev nästan besviken, det är verkligen samma sak varje år.
Köpte en t-shirt och en luvtröja åt Elias... Och en hamburgare, men det är nog lite hemligt.


Har skaffat lite fler flyttkartonger nu, men har inte börjat packa. 3 veckor kvar bara, jag måste börja. Men var?
Måste städa samtidigt också, så det bara är att torka av allt lite snabbt när lasset går.

**

Elias tog hela 7 steg idag alldeles själv :D Skit glad var han och jag med haha :P

Ska ringa läkaren när jag kommit hem från jobbet vid 8:00, Elias har fått prickar över hela kroppen. Men han verkar inte gå någon nöd på det, men det kan vara bra att få veta vad det är för något.

*
Nu skriver jag bara för att få tiden att gå känner jag! Ska röka och sen göra lite nytta!

Ha det fint!

Kram


Hjälp en vovve i nöd!

http://hundarutanhem.se/Hem/



Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: