Sorgligt men kul

Hej!

Ursäkta mitt långa uppehåll! Har haft massor att göra som vanligt.
Men nu börjar man komma en bit på väg, 30 flyttkartonger är färdiga och för tillfället i vägen, det känns som att jag bor i en kartong. Mikaela kom hem till mig igår kväll och hjälpte mig att städa ur alla skåp i köket! Tack gumman du är mer värd än guld!



Många ställer frågan: Varför flyttar du?

Ärligt talat, jag både vill och inte vill. Just nu när det är så här nära, så vill jag inte alls, samtidigt som jag tycker att det ska bli riktigt roligt!
För det första, jag har haft det jätte jobbigt med det privata ett tag och kände för längesen att nu vill jag bara bort. Och så har det bara inte blivit av förrän nu.
Och för ungefär ett halvår sen sa jag till mig själv "Kommer jag in på en utbildning så drar jag uppåt", för att göra det lite mer som ett ultimatum och en spark i röven på mig själv. Och vips kom jag in på 5 utbildningar och jag var bara tvungen att hålla det jag lovat mig själv.
För det andra har jag hela min släkt och familj där uppe, dock har jag inte så mycket kontakt med gamla vänner och så. Några stycken bara och det är jag absolut glad för.
Och nu när jag fått barn vill jag gärna bo där, så Elias får nära till mormor och morfar, kusiner och mostrar.
Det tråkiga är förstås att det blir en bit mellan Elias och hans pappa, men vi får lösa det så bäst det går!
Vi kommer sakna dig jätte mycket båda två Hampus!



Lördagen var mycket trevlig!
Många skulle åka bort, jobba eller var sjuka. Så vi blev 8 st på restaurangen och sen kom nummer 9 senare.
Vi gick först till Garlic House och åt jätte god mat! JÄTTE god!
Sen stack vi vidare till Dr Jekyll and Mr Hyde för att dricka oss lite salongsberusade!
Men det var jätte mysigt! Tack för en jätte trevlig kväll flickor och pojke! :)
Jag var hyffsat sansad hela kvällen och tänkte att detta klarar jag galant utan en tår eller två!
Men nej då, när det var dags för kram-kalas och säga hejdå var det rätt kört!
Ska inte sitta och skriva om hur ledsen jag blev, för då börjar jag tänka en massa och börjar gråta här med! :)


Helena och Rebecka på Garlic House. Helena var en av de första jag lärde känna i Ronneby och shit va roligt vi haft i alla år! Rebecka är världens bästa granne som ställer upp i vått och torrt!


Sötaste Emma på Garlic House. Har alltid lika roligt med Emma och Dion And The Belmonts - Runaround sue kommer alltid vara kopplat till Emma Håkansson, hur gammal jag än blir! :)


Gravida, underbara Fia på Garlic House. Fia är en tjej som minsann säger som hon tycker och tänker utan att skämmas! Fia var med mig på förlossningen när Elias föddes!


Boven som drog ner mig till Ronneby för 7år sen! ;) Ante! Saknar dig redan!


Hanna Gumman! På Garlic House. Så snäll och har ett stort hjärta av guld!

Jenny med sin dotter Mira på Jekyll and Hyde :)
Har alltid kunnat prata om ALLT med Jenny och vet att hon alltid funnits där för mig.



Jag älskar er alla av hela mitt hjärta!






Nu sitter jag "som vanligt" på jobbet, har bara i natt och i morgon natt kvar, sen på onsdag kommer pappa och Peter ner!
Det är nästan äckligt nära nu!
Men jag tror säkert att det kommer bli jätte bra! :)
Jag flyttar inte till andra sidan jordklotet, även om det kan kännas som det just nu när man ska lämna allt och alla!
Alla är alltid välkomna hem till mig i Mooooora, som det så fint heter på dalmål! :)
Så ska jag allt visa er Blekingar lite RIKTIG vinter också! ;)


Jag har fruktansvärt dåligt samvete för att jag knappt hunnit umgås med Elias, men han har hjälpt till så gott det går med packningen, jag packar i och han packar upp.
När klockan blivit strax efter sju så har det liksom varit "Nej, men OJ, förlåt gubben, du skulle bada halv sju och vara i säng sju!" Stackarn har somnat ovaggad varje kväll.
Men Hampus har varit helt underbar dessa pack-veckor och tagit Elias. Tack Tack.





Imorgon blir det att köra järnet hemma med stora bokstäver!
Blir inte att sova så länge, måste verkligen göra det absolut sista nu.
Så jag tycker allt att du kan ta din disktrasa och komma hem till mig och hjälpa ;)
Nej, skämt å sido så har jag faktiskt inte mycket mer än golven kvar att städa och de tar jag när vi lassat ut allting!



Nu ska jag ta mig ett bloss, invänta det magiska klockslaget tre, som förövrigt är om 20min, sen ska jag göra nytta på jobbet också! :)

Erkänn jag är läcker i mina arbetskläder ;)

Ha det super!
Kramar Emma





2009-07-28 @ 11:25:18
Blogg:

Längtar tills du kommer upp vännen så vi kan ses mycket oftare :)

Kram kram kram

Hanna
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: