Var ska denna dagen sluta?

Hej Hej Hallå!

Hoppas denna dagen får ett lyckligt slut!
Hampus sov här i natt och morgonen börjar med att Hampus är på världens surigaste humör! Fnyser och fräser...
Bahh, lite svårt att hålla humöret uppe själv då!
Klockan nio hade jag klipp-tid på Birgitta Salongen, var lite sen och beslöt mig för att fråga Rebecka (som vanligt) om jag får låna hennes cykel, hon svarar inte.
Hm... Jag lånade den iaf och printade iväg ett sms att jag lånar cykeln utan lov och att hon får skicka faktura till mig om det inte var okej.
Hinner inte mer än hoppa upp i sadeln innan jag höll på att köra på en stackars tjej! Hon såg lite skrämd ut, sen gick ju såklart  tåg-bommarna ner! Tre minuter kvar till klockan 9:00 !
Jag tänkte att jag ringer frissan och säger att jag kommer lite sent, för vid bommarna kan man minsann bli stående!
Visste att numret börja på 10 nånting och slår man då 045710.... så letar min telefon själv upp det numret som jag senast ringt innehållande de siffrorna.
Hör att någon kvinna svarar så jag säger "Hej, mitt namn är Emma och jag hade en tid hos er klockan 9:00, jag står vid bommarna och blir därför lite sen!"
Kvinnan i luren blir helt tyst och säger till slut "Eh ursäkta, men vart skulle du ringa någonstans?"
Jag blir helt stel och säger "Men oj, vart har jag kommit nu?"
Kvinnan skrattar och säger "Till Preem i Ronneby, det lät som att du skulle ringa någon hårsalong?"
"Eh hm, ja det stämmer, ursäkta så mycket!"
Haha, jahopp, kanske bättre att skicka ett sms till Eniro och få det rätta numret!

Kommer slutligen fram till frissan och det är en ung tjej jag aldrig sett där (min frisör har tydligen semester)
Hon har tydligen precis tagit studenten och har sommarjobb där.
Oj oj där började jag svettas vill jag lova.
Mitt hår är mitt allt!
Men okej... ge det ett försök tänkte jag för mig själv medan jag hela tiden försökte sitta med ett stort leende på läpparna.
"Nu klipper jag" sa hon. "mmm kör på!"  sa jag, fast jag egentligen ville ställa mig upp och springa så fort benen orkade.
För 2månader sen klippte jag av mig mer än halva mitt hår, jag ville bara toppa det lite nu.
Jag ser att hon klipper minst 7cm! Där fick jag panik och tänkte "Nuuu är det försent!"
Hon klipper och klipper och när hon är färdig ser jag ut som en blöt hund ! (Med alldeles för kort hår dessutom!)
"Vill du ha lite volym på det?" frågade hon. "Ja gärna lite volym!"
Okej... Hon tar fram en kam och börjar tupera, lugnt tänker jag, men inte hela håret?!
När jag går ut därifrån har jag tårarna i ögonen, jag ser ut som en tupp! En tupp som är på väg på rave!

Cyklar så fort jag bara kan hem, springer in på toa och borstar håret, länge länge! Försöker fixa till håret så jag ser någorlunda ut, men det gick inte... Fan! Det värsta som kan hända är att man inte är nöjd när man kommer hem från frisören!
Får väl ge det några dagar och vänja mig, men nej. Jag ser konstig ut! Usch...


Nu har jag faktiskt kommit rätt långt med packningen, Hampus har hjälpt mig lite!
Ska gå ner i förrådet idag och packa ner allting där nere lite bättre.


På lördag är sista kvällen med "gänget" . Kommer bli oerhört jobbigt, vi ska gå till Garlic House och äta. Gott!







Nu ska jag umgås lite med min älskade son!

Ha det gott.
Kram Emma


2009-07-21 @ 12:50:37
Blogg:

AAH! Visst är det hemskt när man ser ut som ett fågelbo i huvet efter frissan! Hatar när de ska göra volym på det!..

Men jag tycker ditt hår blev riktigt bra!

Cissi
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: