Nära döden upplevelse

Nej, det kommer ingen snö! Känner mig som ett barn på nytt när jag går fram till fönstret varje morgon och tittar ut, men där är ingen snö!


Det var ett tag sen jag bloggade, men har inte haft tid och det har fattats en aning ork också.

Torsdag - fredag hade jag fin besök av Candace. Måste bara nämna detta för att hon måste va en av de snällaste i världen. Klockan 11 på fredag förmiddag väckte hon mig, hon har då gått upp med Elias och gett honom frukost och t.om. torkat skit! PLUS att hon sen ställde sig och diskade, jag blev mållös av tacksamhet faktiskt. Och det var riktigt underbart att få sova. ♥
Käkade nachotallrik på kvällen vilket var riktigt gott, sen körde jag iväg med Elias till lasarettet eftersom han fortfarande hade sån hög feber, han fick iaf en ny hostmedicin som var betydligt mycket bättre än den förra, annars fanns det ingenting de kunde göra för min stackars prins.
Sen kom karlarna hem från Norge och det blev fredagsmys till Idol och en runda Yatzy. Mycket trevligt.


lördag var det dags för kalas hos mamma i Dala-Järna.
Vi blev bjudna på thai mat (kycklinggryta med cashew nötter och kyckling med jordnötssås) , det var riktigt riktigt gott. Och så fick vi fika och tårta förstås :)
På hem vägen var jag max 2 meter från att krocka med en älg i 100km/h.
Jag blev oerhört chockad och det var säkert 3-4 mil kvar hem och jag ville inget hellre än att hoppa ur bilen och körvägra tills det blev ljust ute igen, men Hampus lät mig inte ens stanna och röka :(
Hem kom vi oskadda till slut men det kändes fruktansvärt långt.


Söndag
Jag fuskade lite på lördag kväll med att börja julpynta, men orkade definitivt inte pilla med allting.
Så söndag fortsatte jag med sista pyntet inne och fortsatte sedan ute.
Jag har alltid haft jätte mycket ljus och lampor och pynt överallt, men nu bor jag nästan dubbelt så stort som jag gjort innan vilket kändes som om jag inte har någonting alls! Det får det bli ändring på till nästa år, perfekt att handla julsaker i feb - mars när allting reas ut :)
Men det blev dock ganska fint i alla fall.
Detta är en taskigt tagen bild på min baksida.


Till vänster är mitt förråd som jag inte fick med hela på bilden, men ljusslingan går i alla fall runt hela taket på förrådet :)
Man kan faktiskt skymta mina fina julstjärnor i fönstret också.

Hade som sagt velat ha så mycket mer (Amerikan-Emma!) Men det får tyvärr vänta 364 dagar till!

På kvällen igår körde vi ner till stan och skulle gå på julskyltning och man fick ju så mycket julstämning utan snö. Nu är jag så där positiv igen så okej jag ska erkänna att stämningen blev någon procent mer än den var innan.


Imorgon ska jag ner till vikariepoolen och skriva in mig i databasen, jag har äntligen fått mig ett timvik så nu blir det jobba så mycket jag bara orkar! :) $ $


Min söta AFV (Americas funniest homevideos) katt!

Elias lagat katt-gryta

 

Det växer något ur min blomkruka!


Nu ska jag gå och sällskapa Elias i badet sen är det läggdags för min lille herre.


Sköt om er!

Kram Emma


2009-11-30 @ 08:03:34
Blogg: http://innaj.blogg.se/

Röker du när du har småbarn?

Janni
2009-11-30 @ 10:23:52
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Men gud vilken söt katt! :)

nina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: