Bakning, pluggning och polisanmälan!

Hej Hopp!

Har varken haft tid eller ork för bloggen, ursäkta! :)

Kan börja med helgen, som har bestått av enbart pluggande!
Åkte hem till syster J på fredagseftermiddagen, blev bjuden på käk och barnpassning medans jag pluggade! Hur snällt som helst.
På lördagen åkte vi också dit och jag fortsatte med mina skolarbeten och blev även denna dag bjuden på middag och inte vilken middag som helst, utan tacos! Tur man har så snäll familj! :)


Kusinerna har brottningsmatch!

Söndagen hade jag och Elias städ och bak-dag.
Jag bakade Sverigekaka och bjöd hit Malin och Mats, som dessutom råkade få stå för en del av ingredienserna :P
Sverigekaka är nåt sockerkaksliknande med smörja i och på! *mmmm!

I alla fall, när jag började baka så upptäckte jag att sockermonstret Hampus hade gjort slut på allting när han var här! ;) Och ägg hade jag visst bara ett, sockerkaksformen är mystiskt försvunnen.
Tur man har världens gulligaste grannar!
När jag nästan var färdig och skulle göra smörjan händer det som bara händer mig. Häller mjölk i ett decilitermått och det kommer bara en stooor illaluktande klump! Väldigt konstigt för mjölken gick ut dagen innan?
Elias låg och sov så jag kunde inte åka någonstans för att handla.
Som sagt, tur att man har världens gulligaste grannar som fixar allt! :)

 
Smarrigt va? :) Det var det, även om jag är sämst i världen på att göra snygga och prydliga kakor/bullar! :)
Lite snett där och lite hål här.


Helgen gick alldeles för fort!

Idag har Isak varit här eftersom det var studiedag i skolan och fritids var stängt!
Morgonen börjar med att jag och Elias försover oss, förstår inte hur ingen av oss vaknar av 5 väckarklockor som ringer överallt i rummet?
Vaknar 07:26 av att Elias hoppar på mig och säger "maaaammaaaaa!!"
Shit, Isak kommer om 4 minuter!
Flyger upp ur sängen med Elias under ena armen, springer runt och letar kläder tills oss båda medans jag sliter av honom pyjamas och blöja i farten.
Hann precis få på honom kläder när de plingade på dörren. Elias blev överlycklig när han såg att Isak kom, nu trodde han det var lek på gång!
Jag springer runt som en tokig hönsmamma och försöker hitta skor och ytterkläder, när jag ska gå frågar Isak mig "Ska du gå till dagis med pyjamas?"
Fan också... Jag har dragit på mig pyjamasbyxor!!
In igen och upp och byta byxor!
Springer till dagis och kommer faktiskt i tid, hur jag nu hann med allt det? 7:44 till och med en minut för tidigt! :)
När jag kom hem titta jag och Isak på den nya filmen "Disco Daggarna" den var inget att rekommendera...
Vid lunch bestämde vi oss för att käka Mc Donald's!
Jag hittar alltid ursäkter för att få äta godis och skräpmat, tur man har någonting att skylla ifrån sig på :)
När vi kom hem fick jag besök av Candace och Jojje, Jojje har jag inte träffat på många år! Vi har känt varann i typ 12 år eller nåt.
Så det var mycket trevligt! :)


Nu är jag helt färdig efter denna dag, har suttit med en polisanmälan och kortreklamation.
Japp. Mitt konto blev tömt i fredags, lagom när barnbidraget hade kommit och man ska handla blöjor och mat.
Skulle av ren vana kolla kontot när innan vi skulle iväg och handla. 0.62 öre. What??
Fick reda på att det var ett företag som kallar sig för "ForexAutoMoney" som dragit pengarna, jag gick in på deras hemsida för att få kontakt med dem, det visar sig att dom inte har någon telefon utan man kan enbart prata med dem via en chat eller skriva mail till support.
Detta företag finns i USA och jag är ju så himla duktig på engelska. NOT!
Ringde syster A som är bäst på engelska och stackarn fick hjälpa mig att översätta allt, ett under att hon förstod vad jag läste och dessutom att hon hörde vad jag sa när jag var så ledsen.
Det visade sig i alla fall att dom inte tänker betala tillbaka några pengar till mig, inte heller förklara varför dom har dragit pengar.
Enligt dem betalar de bara tillbaka om det rör sig om tekniska problem, vilket det inte, än en gång enligt dem, visade sig vara.
Jag vet inte vilka dom är, vad det är som kostat pengar, varför dom dragit eller varför jag inte får tillbaka.
Så nu är det bara att vänta på utredning från bank och polis och hoppas att jag får tillbaka mina pengar.
Tur som tuuusan att det inte var när löningen kommit!
Nej, nu blir det nog aldrig att betala något med kortet över nätet igen och jag vågar knappt ha pengar på mitt konto, även om lösa pengar i plånboken är nåt av det värsta jag vet.


Nu blev det en novell igen (Som Marie skulle ha sagt ;)
Så jag gör punkt här! :)




Världens sötaste pyjamas kille! :D



Ha det fint!
Kramar Emma







2009-09-21 @ 10:24:02
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Mmmm sverigekaka är gott :)

Men va fan, dom får väl inte dra pengar om du inte godkänt en överföring?.

Störande, jag hade blivit tokig.

nina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: