Vardagsrummet färdigt!

Äntligen!
Nu är mitt vardagsrum färdigt och det blev helt otroligt fint! :)

Jag har fått jätte mycket hjälp av Hanna, utan henne hade jag aldrig klarat att tapetsera! Som tur va så var det "bara" en vägg, men vi var faktiskt grymma på det ! :)
Funderar på att starta en firma faktiskt! haha! :D

Ja, Hanna kom hit från Falun igår. Vi var ute en tur på Noret, handlade lite grejer och hämtade mitt nya soffbord på Mio. Vi packade barnvagnen full! Och Elias fick åka på höften istället. Det gick super, som tur var så va vi ju tre pers :)
På kvällen började jag och Hanna riva tapet och spackla väggen som skulle tapetseras, som tur är hade jag målat färdigt resten av vardagsrummet veckan innan!
Hade nog ett kilo tapetdamm i vardera näsborre, och hostade och nös gjorde vi idag med :P
Somnade som en klubbad säl igår natt.

Idag började vi tapetsera, hade ett uppehåll på en timme då jag skulle till optikern en snabbis, sen hem och igång igen. Men jag är imponerad över hur bra vi är alltså! :P

Här kommer lite bilder! :)


fullpackad vagn! :)

  

Elias - Prinsessa för en dag! :D

 

Höftbärarna Hampus och Hanna :)



VARDAGSRUMMET - FÖRE






VARDAGSRUMMET - EFTER BILDER







KOMMENTARER ÄR ETT KRAV!! ;)

Elias började på dagis i tisdags. Han älskar det verkligen! Och personalen beundrar han och hans personlighet vilket känns jätte kul och dessutom hundra gånger tryggare! :)
Idag när jag satt inne i ett rum och läste tidningen medans dom var ute så kom en av personalen in och frågade om han fick stanna en halvtimme till för att han hade så roligt. Självklart! :)
Imorgon ska han vara där 2,5 timme och äta lunch där också! :)
Dom har massa bra tidningar där i alla fall och jag tänkte passa på att ta med mig medicin-boken och plugga lite! :)

Hampus har varit en duktig handy-man och målat färdigt min altan! Underbart! Nu håller han på med staketet, dessvärre började det regna när han målade som bäst, men det gjorde inte mig någonting för då fick han hjälpa mig att städa förrådet istället! Och oj vad fint det blev, eller fint och fint är det väl egentligen inte med massa kartonger och dyl, men det blev ordning och vi insåg hur stort förrådet är ;D !
Glömde ta "före-bilder" på förrådet och tyckte därför inte det var någon deal att lägga upp några efter på ett förråd heller! :)


Hampus målar staket.


Annars tror jag inte det är nåt nytt?
Väntar på några nissar som ska komma hit och måla och tapetsera någon dag, för nu orkar inte jag det mer! :P

Missarna har öppnat ögonen nu och dom är så snea och söta så det är inte klokt! :)

MIN ! :D







Nu måste jag plugga om hjärta, hjärna och vävnader innan klockan blir ännu mer!
Spännande!


Sov gott!
Kramar Emma



2009-09-03 @ 11:58:02
Blogg: http://lisslo.blogspot.com

Oj! Vilken skillnad det blev i vardagsrummet, jättefint. Får komma och glo snart ;)



Kattungarna är ju ännu sötare nu...den svarta va ju bara såå gullig!!!

Vilken av dem är inte tingad?



Hörs/M

Malin
2009-09-03 @ 15:09:31
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Oh va fint det vart :)

Bor du på rödmyren? Vart går din son på dagis? ;)

Min son går på rödmyrens, tänkte om dom "råkar" gå på samma? :)

Nina
2009-09-03 @ 22:27:31
Blogg:

Va snyggt vardagsrum!

Anonym
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: