Sundsvall

God kväll!

Igår körde jag alltså upp till Sundsvall för att börja min första vecka i skolan "Psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering".
Det började inte så bra... Körde från Dala-Järna och hann inte ens komma in i Mora förrän jag blev stoppad av polisen och med mig på vägen fick jag en fortkörningsböter :/ . Försökte med att jag ju faktiskt kom från "Marie Memorial Race" och fortfarande var fartblind, men det funkade inte på dom :( . Visade även mitt csn kort men ingen studentrabatt där inte. Alltså 2400:- fattigare. PRECIS vad jag behövde. Jaja man har bara sig själv att skylla eller hur?

Kom upp till Sundsvall vid halv åtta tiden och fick ett feset litet pytterum, precis som jag beställt för mycket billig peng. På ett vandrarhem i något som heter så fint som "Gaffelbyn" har bara 2km till skolan härifrån.

Och så började skoldagen, vi var 25 antagna, men 7 dök inte upp så det ska väl plockas in reserver. Jag tyckte allt verkade bra till en början, men när dom sen nämnde att man fick välja mycket själv och att man har möjlighet att välja kriminalvård och missbrukarvård på sin LIA (Lärande i Arbetslivet = "Prao") blev det plötsligt myyycket bra! Och jag blev glad :)

Här stannar jag tills torsdag, pluttis är hemma med min mamma. Saknar hono


Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: