Stressigt

Enda morgonen Elias sover är så klart när vi ska iväg på någonting.
Han vaknade 8:20 i morse, hur ofta händer det? Typ aldrig.
Isak skulle starta loppet 9:15. Stressad!
Sprang omkring och plockade fram kläder till oss båda med tandborsten i munnen, ner och fixa frukost, Elias märkte av stressen och bestämde sig för att strejka! Kasta gröten på sig själv och allt annat är mycket roligare.
När han fått i sig två skedar gröt matvägrade han, ja hopp, vi måste verkligen iväg!
Plockade fram Elias ytterkläder, då ska han leka kurragömma. Inte jätte svårt att hitta honom, värre att få tag i honom när han kryper in under köksbordet.
Till slut var vi iväg, Isak har startat för fem minuter sen. Panik!
Ingen idé att ta bilen ner till stan, då måste man leta parkering en halvtimme och när man väl hittat en så är det halvvägs hemma i alla fall.
Det tok-snöade ute och plogbilen hade bara plogat halvvägs. Underbart att skjuta vagnen i flera centimeter snö må jag påstå!
Jag sprang så jag trodde jag skulle få andnöd. Sprang och jag tyckte aldrig jag kom fram. Ringde mamma för updates, kanske jag hinner!
Det gjorde jag inte... Jag missade Isaks målgång med bara några minuter :(
Men oj oj vilken stolt moster jag är! Han är så duktig.

Efteråt blev det fika och middag hemma hos syster J. Har lätt ätit milleniets godaste fläskfilé-gratäng idag! Min första riktiga måltid sen i måndags. Gott gott gott!


Imorgon - back to skola and dagis.





Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: