Onödigt fakta

När fick du/ni reda på att du va gravid? - Oktober 2007
Vad blev reaktionen? - Verkligen blandade känslor, men inga tvivel om att behålla bebisen!
Var barnet planerat? - Nej.
Hur var dina "40" veckor? - Mådde verkligen jätte dåligt och hade graviditetens alla biverkningar, meen som alla säger "Det är det värt !" :)
Fick du bristningar? -Ja, 3 veckor innan Elias föddes. OSIS!
Hur många veckor och dagar gick du? - 39 + 0
hur mycket gick du upp i vikt? - Typ 25 kg +
När börja dina värkar sättas igång? - Tisdag den 17/6 kl 4:25
Gick ditt vatten? - Japp, rakt över den elaka barnmorskan *moahaha
Vem hade du med dig på förlossningen? - Hampus (Elias pappa) och Fia (nära vän)
Hur var din förlossning? - Jag var 100 % säker på att jag skulle dö och jag ringde alla mina vänner och sa att dom måste adoptera, men man glömmer :)
Hur lång tid tog din förlossning? - 3 timmar från det att jag kommit in till förlossningen.
Hur länge hade du värkar? - totalt 36 timmar cirka.
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - 11 kg

Ditt barn

När va barnet planerat att komma? - 24/6 - 08
Vad trodde du det var för kön? - Var hundra på att det var en pojke och jag tog reda på det.
Blev det en tjej eller kille? - Kille
Hade du gissat rätt på könet? - Ja.
När kom han/hon? - 18/6-08
Hur mycket vägde han/hon? - 3145 gram
hur lång va han/hon?? - 50 cm
Vad fick barnet för namn? - Lars Elias Viktor
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - 86
Sovtider? - Har alltid varit perfekt, någon period vaknade han 5-6 men inte längre än 1 månad och lite till.
Hur mycket väger ditt barn nu? - 12 kg
Det senaste utveckligen ditt barn gjort? - Pratar massvis!

Kläder och saker:
Vart köper du dina barnkläder? - Överallt där dom säljer fina barnkläder :)
En baby/barnbutik du gillar? - H&M och Stockkiddo.

Nått märke du föredrar? - Nej
Vad är favorit plagget ditt barn har? - Han nöjer sig än så länge med det jag väljer
Vad är det dyraste ditt barn har? - Vagnen
Vad har ni för märke på vagnen? - Emmaljunga scooter
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Den är lånad av min kära syster, så jag har inte lagt märke till det.
Senaste du inhandlade? - En keps och ett par vantar (till Elias)
Bästa leksaken ditt barn har? - Hans volvo "bobbycar" och hans polis "bobbycar"
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Sparar det mesta

Om du fick välja:
Nytt eller begangnat - Nytt
Ligg eller sittdel - Båda
Sovande eller vaken - Vaken
napp eller snutte - Definitivt båda!

Du som förälder:
Trivs du med föräldrarollen? - Jag hade inte kunnat tänka mig ett liv utan Elias, helt perfekt!
Är du stolt över ditt barn? - Ja mer än stolt
Hur ser dina matvanor ut? - Vi äter som vanliga svenssons, mycket husmanskost och nästan aldrig skräpmat
stressar du mycket? - Nja, ibland.
Hur ser dina sovtider ut? - Har alltid varit natt-människa, men försöker lägga mig före 1 på vardagar.
vad gör du helst en fredag? - Fredagsmys? :P
På vilket sett har du förändras? - Oj, det har nog hänt en hel del med mig.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - På vad klockan är
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Inte sen jag flyttade till Mora, men några i alla fall.
Vad är bäst med att fått barn? - Kärleken, man trodde verkligen inte att det gick att älska en människa så högt. Och allt annat är också super.
och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Ja och nej. På kvällarna får jag min egen tid men det är svårt att tacka ja till jobb och jag har ingen fritidsaktivitet mer än gymmet på morgonen.



Frågorna snodde jag av Hugos mamma -

 

 

http://ninawikizz.blogg.se/


Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: