Malung Rättvik Mora

Hej och hå!

Malung var helt okej, men jag hade nog hellre testat Orsa Vattenfestival eller helt enkelt suttit hemma som alla andra lördagar.
Jag blev förvånad över hur dansbandsveckan faktiskt har förändrats eller så beror det helt enkelt på att man genom åren jobbigt nog blir äldre.

Igår var det endast 10 grader ute, regnet öste ner och det blåste så mycket att träden nästan la sig. En helt perfekt inne-sittar-dag! Det blev Emil i Lönneberga maraton, men Elias ville se 3 speciella avsnitt om och om igen. Men jag behövde åtminstone inte ha dåligt samvete för att vi bara satt inomhus. Fick trots allt lite saker gjort här hemma :)

Nu på lördag börjar Classic Car Week i Rättvik och då ska jag åka Classic Lady med mamma, hennes kompis och min ena storasyster. I år blir premiär för mig, medans det blir deras tredje :)
Man åker veteranbil - i vårat fall Cadillac från 1954? och klär ut sig från det årtioende bilen är. Alltså 50-tals kläder.
Åker till Dala-Järna på fredag och passar på att umgås.

Nu ligger min lilla kille och sover middag, när han vaknar ska vi åka till gymmet. Först gå på möte och sen blir det träning för min del. Får väl mjukstarta nu då jag varit sjukskriven nästan 3 veckor. Kommer bli svårt, jag älskar att träna hårt!
Trött på att ständigt vänta på att siffrorna på vågen ska trilla baklänges. 2 år har gått sen Elias föddes och jag har en bit kvar till "innan graviditeten vikten", gick upp 30kg. Lättare sagt än gjort att bli av med det. Har åtminstone klarat 19kg!

Imorgon är jag åter tillbaka på jobbet, börjar med att jobba kväll. Det känns otroligt skönt!

I Mora regnar det idag också. Hoppas alla har en bra dag.

 


Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: