Trodde inte turen skulle vända

Vilken morgon jag haft!
Klockan tio skulle jag vara på arbetsintervjun och eftersom jag inte riktigt hitta dit bestämde jag mig för att åka iväg i tid! 9:25 vandrade jag ut på parkeringen och var lycklig av fågelkvitter och solsken och blev ännu mer lycklig när jag insåg att jag inte ens behövde skrapa rutorna! :)
Skulle backa ut från min parkering med flera meter snö och det tog tvärstopp, NEJ, jag satt fast!! Kom varken bakåt, framåt eller åt sidorna. Ringde Mikaela som precis kört mot Sandviken och bad henne komma och hjälpa mig.
Vi skottade fram hjulet som satt fast med isskrapa! Detta tog 15 minuter.
Körde iväg i racer-fart och hann inte komma så långt då det bildades världens bilkö med alla dessa h--v-tes turister! Spott och fräs!
Var i stan och hade funnit mig en parkering 09:53, 7 minuter kvar och jag har typ ingen aning om var jag ska.
Försökte ringa tjejen jag skulle till för en vägbeskrivning, telefonen avstängd för möte. Kände paniken komma krypandes över mig.
Ringde Eniro och bad om telefonnumret till Manpower (det var dom jag skulle till), blev kopplad till nån bimbo på Stockholmskontoret som inte hade någon aning om något och jag lyckades till slut bli kopplad till kontoret i Falun. Där satt en extremt trevlig och hjälpsam tjej som lyckades lotsa mig fram med hjälp av eniro.se kartan! Haha.
Kom fram 4 minuter för sent och jag var helt färdig, tjejen skrattade bara åt min morgon och ja det kan jag faktiskt också göra nu! :)
Intervjun gick toppen ! Manpower ska ringa mina referenser imorgon och om de pratar gott om mig ska jag tillbaka och skriva på anställning på onsdag :D
Det är timanställning som kökspersonal på en stor industri här i Mora. Toppen! Hoppas de ringer in mig varje dag :P Money money money $$


Mikaela skottar snö! :)


Får jag bli kompis med de tuffa killarna nu? ;P
Jag hjälpte i alla fall våren en bit på väg, japp nu har ni mig att tacka för det! :)



2010-03-08 @ 11:57:38
Blogg: http://www.lisslo.blogspot.com

hahaha..är dte därför det är värsta däckspåren vid din bil?!! Såg det när jag gick till tvättstugan igår =)

Vad är det för matindistru som ligger här i Mora?

Malin
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: