Kalla Norrland!

God kväll!
Och fy vad det är kallt här uppe i västernorrland!

Imorgon är det dags för hemfärd, har gjort mina 4 skoldagar för den här gången.
Verkar vara en bra utbildning i alla fall.
Idag har vi haft en mycket intressant föreläsning om syskonskara och jag tyckte det va läskigt hur bra det faktiskt stämmer in?
Gjorde små anteckningar som jag tänker dela med mig av:

Syskonskaran
Är man äldst:
Så är man ansvarsfull, man är noga med och följer traditioner i familjen, man är ofta utbildad och blir lärare, chef eller jobbar inom vården i högre position. Man tar tag i saker och vill ha kontroll över livet. Men man går lättare in i väggen.
Är man ensamt barn är man mest lik någon som är äldst i syskonskaran.
Är man mellanbarn:
Så är man bra på att lösa konflikter, man är en god förmedlare och vill gärna synas då man kan känna sig bortglömd som mellanbarn. Man ifrågasätter saker.
Är man yngst:
Så är man lite clown och vill gärna vara rolig, social och positiv, bortskämd. Man använder ofta ordet "Det löser sig" (där höll jag på att skratta ihjäl mig, jag använder ALLTID det ordet och ja jag är yngst!) tidsoptimist och känner sig alltid minst.


**
Idag hände det faktiskt nåt roligt. Jag var på väg ner till stan med en klasskamrat för att äta middag, då får jag ett sms "Såg dig precis, vad gör du i Sundsvall? :) " Då va det från en granne i Mora. Dessutom bor vi på samma vandrarhem :P Hur stora är oddsen? :)
Igår fick min mobil fnatt. Den hängde sig och jag skulle starta om den, fick inte igång den på över en timme och jag tog ur batteriet säkert 45 gånger, försökte med allt! Efter en timme fick jag igång den men jag kunde inte trycka på några knappar överhuvudtaget. Efter två timmar kunde jag komma in i menyn och göra en återställning av telefonen. ALLT försvann ;( Nummer också... Så om du känner mig så vill jag gärna ha ditt nummer :)
Känner mig totalt handikappad från att ha haft flera hundra nummer till att ha samlat ihop max 15...


Sitter och ritar och skaffar inspiration till min nya tatuering :) Den kommer bli grym! Nu får den dessvärre vänta ännu längre då jag skaffade mig en böter... :/

Nu ska jag packa färdigt innan läggdags :)

Sov gott!


Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: