Underbara Morastrand

Idag började inte dagen så jätte bra!
Det har kommit cirka 20 centimeter snö och det har blåst runt nåt fruktansvärt. Mitt hyresbolag har dessvärre inte skottat, så i morse när Elias skulle till dagis är det första som händer - att min bil fastnar.
Fick hjälp av en granne och få loss den och jag kom iväg. När jag kommer hem kör jag fast IGEN, blev vansinnig.
Gick hem för att hämta skyffel, när jag kommer tillbaka är det en farbror som kört fast, hjälper honom loss och kort därefter kommer postbilen och kör fast han med. Han tog dock längre tid att få loss, för att vara mer exakt tog det 40 minuter. Sen kommer ytterligare en granne som kör fast, men hon fick vi loss rätt omgående.
För att försäkra mig om att komma iväg till min praktik någon timme senare började jag skotta parkeringen med min skyffel, men sen kom det tre tjejer till från gården med två skyfflar så vi var i alla fall tre personer som skottade och en som hejade.
Två och en halv timme senare ville jag sätta mig ner och gråta. Gick hem och ringde Morastrand, som visserligen gjorde mig ännu mer irriterad.
Jag: Ursäkta men har er plogare sjukanmält sig?
Morastrand: Nej?
Jag: Men var är han då?
Morastrand: Dom håller på för fullt.
Jag: Jo fast det har snöat i två dagar varför började de inte igår när det redan då var jätte mycket snö?!
Morastrand: Det kostar så oerhört mycket pengar ska du veta
Jag: Men vad går hyran till? Och det har precis varit hyreshöjning?
Morastrand: Haha jo.
Jag: Det bor rullstolsbundna på den här gården, hur ska dom ta sig ut? Och hur ska ambulans och brandbil ta sig fram om de kommer?
Morastrand: Ja men de har så rejäla bilar så de tar sig nog fram ska du se.
Jag: Jag har fått skotta halva parkeringen och hjälpt tre bilar loss inklusive min bil två gånger.
Morastrand: Va bra då slipper vi halva parkeringen!
Jag: Tack hej!

MORR!


2011-02-11 @ 21:03:48
Blogg:

hahahaha...Morastrand är ett stort skämt. Nu är vi såååå glada att vi har flyttat!!



JAg tycker alla hyresgäster som bor i morastrands lägenheter ska gå ut i strejk!

Anonym
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: